Saturday, April 21, 2012

Futsal Jebat Derhaka!

Aku cuma dapat terlibat selama 3 hari saja di Karnival Sukan sekolah. Rumah sukan ku Hang Jebat. Kami amat kekurangan masa untuk berlatih. Jadi kebanyakan permainan, banyak bergantung kepada bakat dan kemahiran sedia ada pelajar. Kami tidak dapat bimbing apa-apa. Dan seperti biasa, rumah Jebat amatlah dahagakan pingat, kami selalu yang kedua akhir atau terakhir, tu belum lagi Hari Sukan, entah bila tahun kami pernah jadi Juara.

Permainan akhir harini adalah Futsal perempuan. Aku tengok permainan ni jadi hiburan je, sebab pelajar-pelajar perempuan dia bukan selalu sangat sepak bola. Tapi semangat tak mengaku kalah yang ada pada budak-budak ni buat aku banyak berfikir betapa sukan sebenarnya banyak membentuk perwatakan pelajar. Mereka main sampai nampak bintang, bak kata pengadil perlawanan. Penat ke, dah tak larat ke, mereka tetap nak teruskan, hingga pengurus pasukan kena tarik mereka ke bangku pemain simpanan, kalau yang hebat tu memang pengurus pasukan berbelah bahagi juga, sampai dah terjelepuk ditengat gelanggang, baru mereka mengalah.

Dan ya, kategori Futsal perempuan, semalam antara kenangan manis aku tahun ini, Hang Jebat menentang Hang Tuah, 3-2.Perlawanan memang 'fight' kata pengadil kami.

Jebat juara.

Ye, sayang..sekeping gambar pun aku tak ambil. Hingga kini terbayang-bayang aku wajah striker kami, pelajar kurus berkaca mata, yang selalunya aku lihat kelam-kabut je dikelas, tapi digelanggang..sekali dia dah dapat bola, penjaga gol akan gelabah.

Minggu depan 23-26hb April, aku akan mengiring pasukan Silat Olahraga sekolah ke kejohanan Silat Olahraga peringkat negeri. Walla!

No comments:

Post a Comment