Saturday, March 24, 2012

Budak Kelantan

Pelajar lelaki yang sedang berdiri tu nama dia Nik. Sekarang ni dia tingkatan 3. Masa dia tingkatan satu dia selalu mengamuk di dalam kelas,disebabkan pelajar lain suka mencabarnya dengan gelaran budak kelantan. Yelah negeri aku diperintah :BN, anak-anak muda yang tak tahu apa pun dah belajar berpolitik. Dan nik ni pula ada masalah mengawal panas baran. Dengan suara yang memang lantang..selalulah jadi pergaduhan mulut didalam kelas tu. Tapi taklah sampai gaduh fizikal...masih boleh dikawal.


Dengan guru dia amat baik.


Lalu masa tingkatan dua..aku lantik dia jadi pengerusi silat. Dan aku minta dia latih pelajar-pelajar tingkatan 1. Sejak itu teriak pekik dia mula berguna..agar budak-budak silat tak leka dan serius waktu latihan.


Tahun lepas dia masuk jurus wajib. Dapatn tempat ketiga. Tahun ni aku lihat langkahnya makin mantap...lalu coach pilih untuk masuk tempur putera solo.


Aku senyum lihat dia. Tidak lagi dengar dia mengamuk dikelas. Mungkin dah puas teriak memberi arahan waktu latihan.


Moga terus dengan langkah pendekar..budak kelantan.


Published with Blogger-droid v2.0.3

1 comment: