Tuesday, May 17, 2011

Hadiah hari guru

Hadiah hari guru bagi aku..adalah tanda ingatan dari murid yang berkemampuan. Tapi teringat aku, masa disabah dulu, kami akan dijamu makan ke setiap kelas, memang kenyang macam hari raya, dan makanannya biasanya adalah mee goreng dan kuih muih yang biasa didapati dipasar, paling best kalau ada air kelapa, perghhhhhhhh.. dan paling best adalah persembahan pelajar.

Tahun ni aku benar-benar terkejut bila dapat hadiah novel Harry Potter, rasa macam tak patut pun ada, aku tahu harga buku tu bukan rm10 atau rm20, kenapalah susah-susah, bersalah pula rasa.

Masa disabah dulu aku pernah dapat lukisan sajak yang indah kata-katanya, kata-kata itu amat menyentuh hati aku.

Bagi aku, ingatan adalah..hadiah yang paling berharga. Apa pun, dimana pun mereka..terima kasih dan maafkan salah silap cikgu.

No comments:

Post a Comment