Friday, May 6, 2011

Sekolah ganti cuti deepavali

Sekolah ganti sabtu memang hampeh. Penat doh kerja 6 hari seminggu. Aku pula baru balik dari kejohanan Silat, selama 3 hari. Anak murid aku entah agaknya bergembira ketiadaan aku. Berkenduri akikah agaknya.

Sekali kena key in markah rupanya, harini pula due date, jadi malam tadi aku pulun habis, harini masa masuk kelas waktu pengurusan kelas, aku minta pelajar buat kerja sendiri, dan aku pulun key in markah.

Syed nampak muram je, aku tanya, tak sihat ke? dia senyum je pula. Awal sekolah dulu, syed ni selalu mengusik aku, dia manja dengan aku. Tapi sejak dia aktif dalam kegiatan ko-ku ni, nampak dia asyik letih je dalam kelas, dan haritu ujian pun dapat nombor tercorot.

Eugene pula, macam biasa, taiko kelas, berkumpul dengan kawan-kawannya, bila aku suruh senyap.Dia pun menjerit.

"Senyap, teacher suruh senyap..teacher, saya senyap,kan?"

Yela..

3 comments:

  1. Mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi..cikgu dia dulu pun taiko gak..

    ReplyDelete
  2. adeh saja tanak bgtahu url blog ni..dpt gak..

    ReplyDelete
  3. Macamle susah sangat nak trace..

    ReplyDelete